קידום ממומן בגוגל- PPC – Pay Per Click

אז מה זה קידום ממומן בגוגל -(PPC (Pay Per Click? בטח שמעתם ולא פעם את השם גוגל אדוורדס ובאנגלית –Google AdWords, אשר כיום נקרא גוגל אדס ובאנגלית – Google Ads. מדובר על שיטת שיווק ופרסום, בעזרתה יכולים עסקים גדולים וקטנים להגיע לקהל יעד הרלוונטי עבורם ובכך לאפשר רכישות או לקוחות חדשים לעסק. כדי שנוכל להבדיל מפרסום בפייסבוק או באינסטגרם, הפרסום הממומן בגוגל מציג תוצאות חיפוש לכאלו המחפשים שירות או מוצר מסוים, ע"י מילת מפתח מסוימת, בעוד שפרסום ברשתות החברתיות מציג את הפרסום לכאלו שליו דווקא מחפשים את המוצר או השרות כרגע, אבל ייתכן שחיפשו בעבר, דיברו או נתקלו במוצר או בשירות שלנו. נרצה להציג להם את המודעות שלנו כדי להזכיר להם ולהישאר בתודעה, להציע הצעת מכר שווה במיוחד לרכישה ישירה באתר שלנו, כגון הנחה משמעותית או פשוט לסמן אותם כלקוחות פוטנציאליים (בשפה המקצועית – לצבוע), אשר בבוא היום יחפשו את השירות או המוצר שלנו בגוגל ואנחנו כמובן נהיה שם.

כמה עולה פרסום ממומן בגוגל?

ראשית, קידום ממומן בגוגל הוא לא עסק זול, אבל אם עובדים נכון, הוא גם לא עסק יקר. יש להבין שעוד רבים מהמתחרים שלנו עושים קידום ממומן בגוגל וישנם כאלו עם תקציבים גדולים מאוד, לכן חשוב מאוד להכין לכך תקציב שיווק מושכל, לאחר מכן יש לבצע מחקר מילות מפתח שייתן לנו עומדן בנוגע לתקציב שאותו אנחנו צריכים להוציא בחודש. לכל מילת מפתח יש מחיר לקליק (PPC- Pay Per Click) ומספר חיפושים חודשי ממוצע.
רבים שואלים אותנו, כמה כסף אני צריך כדי לקדם בגוגל, כמה כסף אני יעשה מזה ובכמה זמן? התשובה היא מאוד פשוטה – כמה כסף יש לך להשקיע לטובת תקציב שיווק דיגיטלי? הסיבה שאנחנו עונים בשאלה לשאלות אלו, היא שככל שנשקיע יותר כסף, כך נוכל לבצע אופטימיזציה טובה יותר, ליצור קמפיין חזק מהר יותר וכמובן להתחרות במתחרים ולהציג את המודעות שלנו בזמני תעבורת אינטרנט חזקים.

איך קידום ממומן בגוגל עובד?

כדי שתבינו, נתחיל מהתחלה – ברגע שיצרתם חשבון חדש בגוגל אדס (דיברנו בנ"ל), חשוב להבין שאם החשבון חדש גוגל לא מאפשרים לנו לקבל קדימות בפרסום כמו חשבון ותיק – נצטרך "להוכיח" לגוגל שאנחנו ראויים להופיע במקומות הראשונים ואת זה נעשה על ידי:

  1. הטמעת פיקסלים של גוגל בצורה נכונה באתרים והגדרת יעדי המרות (נדבר על כך בהמשך)
  2. יצירת אתר או דף נחיתה רלוונטי ומתאים לעסק ושירותים שאנחנו מספקים
  3. יצירת חווית משתמש / מסע לקוח באתר היעד לצורך הגדלת זמן השהייה באתר
  4. מחקר מילות מפתח
  5. בניית קמפיין מתאים לפי התקציב
  6. יצירת מודעות רלוונטיות לשירותים המחופשים והתאמתם למילות המפתח
  7. אופטימיזציה, מעקב וניהול קמפיין שוטף

מה זה הפיקסל של גוגל או גוגל טאג (Google Tag)?

אם יש לכם אתר אינטרנט, בטוח שמעתם לא פעם את המשפט "הטמעת פיקסל של גוגל באתר" אז קודם חשוב להסביר מהם בעצם פיקסלים, קודי מעקב או עוגיות (Cookies). מדובר בקטע קוד שאותו אנחנו מטמיעים באתר האינטרנט שלנו או באתר היעד, הקוד מאפשר לנו בעצם "לעקוב" אחר פעולות של הגולשים באתר שלנו וכך להבין ולהכיר אותם טוב יותר, על מנת שנוכל לפרסם עבורם את השירות או המוצרים המתאימים ביותר. ניתן למדוד מגוון פעולות משתמש באתר היעד, ע"י גוגל אנליטיקס (Google Analytics), כגון:

  • באילו דפים נמצאים הגולשים שלנו?
  • כמה זמן שהו הגולשים באתר?
  • מה הגולשים שלנו מחפשים באתר?
  • מאיזה אזור נכנסים אלינו בארץ או בעולם?
  • האם נכנסו מהנייד או מהנייח?

ועוד מידע רב העוזר לנו להכיר את הגולש טוב יותר וכך לבנות קמפיין ממומן בגוגל בצורה ממוקדת יותר.

בניית אתר או דף נחיתה מתאים

אז אחרי שהבנו מה זה פיקסל או גוגל טאג, רגע לפני שניצור קמפיין ממומן בגוגל, נצטרך אתר או דף נחיתה מתאים, כדי ליצור יעד למודעות הממומנות שלנו בגוגל וגם לכך יש מספר חוקים מאוד חשובים שצריך לזכור. מייד עם כניסתו הראשונה של הגולש:

  1. מהירות – על האתר להיטען מהר ככל הניתן (כ- 3 שניות). אם מהירות האתר לא תהיה מספקת, הדבר יביא לנטישה של הגולש עוד לפני שראה את מה שיש לנו להציע, מה שיגרום להפסד כסף בקידום הממומן שניצור בגוגל.
  2. יש לתת דגש על "פרסום שווה פרסום", זאת אומרת שאם לקוח חיפש את מילת המפתח "שיווק ממומן בגוגל" וכמובן לחץ על מודעה עם כותרת "פרסום ממומן בגוגל", זה יהיה הדבר הראשון שהגולש יראה כאשר ייכנס לאתרכם, אחידות היא מילת המפתח.
  3. להימנע מאובר טקסט (Over Text) – הרבה אתרים, מציפים את העמוד בטקסטים ובכך הגולש יכול לאבד עניין, תזכרו "מרוב עצים לא רואים את היער"
  4. פרטי קשר חשופים ונגישים, בעיקר מספר טלפון – אתר עם מספר טלפון מראה על אמינות
  5. ערך מוסף, תנו לגולש ערך מוסף למה כדאי לו להישאר באתרכם, כגון הצגת תכנים באותו נושא

בניית קמפיין בגוגל אדס

אחרי שהכנו את הקרקע, וידנו שהכול מוטמע כמו שצריך, האתר שלנו ממיר ומסע הלקוח שלנו מוש! נשאר לנו ליצור קמפיין חזק בגוגל אדס, אבל רגע! איך נדע כמה כסף אצטרך כדי להתחיל?, ראשית, יש להבין את התחרות.
גוגל בעצם יוצרים לנו תחרות – מכרז, כמו מכירה פומבית, כאשר ניתנת לנו האפשרות להציע סכום כסף כדי להופיע במקומות הראשונים ובזמנים שהחיפושים הרלוונטיים גבוהים. ישנן חברות שרוצות תמיד להיות במקום הראשון ולא אכפת להן להוציא הון כדי להישאר שם, אך מה עם העסקים הקטנים? כאשר אתם עובדים עם קמפיין עם תקציב קטן, תצטרכו לדעת כי גוגל תציג אתכם מידי פעם במודעות הראשונות, אך תופיעו שם רק כאשר התנועה (טראפיק) תהיה נמוכה יחסית עבור אותה מילת מפתח, לכן אתם כן תכניסו גולשים לאתר, אך רק בזמנים ספציפיים של היום.
חשוב לציין שישנם כל מיני "שיטות" בקידום ממומן בגוגל כדי כן להיות במקומות של "הגדולים", אך זה כבר למאמר אחר.

אופטימיזציה וניהול שוטף

חלק בלתי נפרד הוא שלב האופטימיזציה, קידום ממומן בגוגל חייב בניהול שוטף וזאת על מנת "לנקות" ולסדר. לאחר שקיבלנו נתונים מגוגל אנליטיקס, יש לכוון את הקמפיין כך שיתאים עבור קהל היעד שלנו, לדוגמה, אם אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו נכנסים יותר מהנייח, נתאים את הפרסומים שלנו לנייח, או לחילופין נבדוק מדוע נכנסים פחות מהנייד.

לסיכום

קידום ממומן בגוגל PPC הוא קידום הכרחי לכל עסק ויש לתת למקצוענים לבנות עבורכם קמפיין חזק ויציב עוד משלב פתיחת החשבון – מהתחלה, הדבר ישליך על תוצאות העתיד. לפרטים נוספים ו שיחת ייעוץ חינם, צרו קשר עוד היום.

גואש מיתוג עיצוב ופרסום
זמני פעילות: ימים א׳-ה׳ בין 9:00-19:00
לקבלת מידע והצעת מחיר
דברו איתנו
1
צריכים עזרה? 😁
היי🤓
איך נוכל לעזור?