צ'אט GPT 5 הדור הבא של הטכנולוגיה או איום על האנושות?

צ'אט GPT 5  הוא השלב הבא בפיתוח בינה מלכותית של חברת OpenAI. לאחר שהוציאו את צ'אט GPT 3 לפני כמה חודשים ספורים שהשאיר את כולנו חסרי מילים וצמוד אליו מאוד שחררו את צ'אט GPT 4 שכבר נכנס למגוון תחומי החיים, חברת OpenAI עומדת בפני מחסום חשוב מאוד להמשך הפיתוח.

הסיכון בתחרות

מערכות בינה מלכותית עם אינטליגנציה אנושית, יכולות להוות סיכונים רבים לחברה האנושית אם אין עליהן פיקוח. בחודשים האחרונים נראו מעבדות מובילות בתחום הבינה המלכותית בתחרות שיצאה מכלל שליטה בדרך להצלחה ותחרות יוצרת מהירות היוצרת פזיזות, היוצרת טעות, מכיוון שאפילו היוצרים של אותה בינה מלכותית כמו צ'אט GPT 4 לא יכולים להבין או לחזות ולשלוט בה באופן אמין.

בינה מלכותית יכולה ליצור שינוי עמוק בעתיד של החיים על פני כדור הארץ ויש לתכנן ולנהל אותה תוך טיפול במשאבים המתאימים. אז כבר אמרנו שמערכות הבינה המלכותית הופכות לתחרות אנושית ונכנסות למשימות הכלליות של חיינו ועלינו לשאול את עצמנו, האם עלינו לתת למכונות להציף את מקורות המידע שלנו ואינפורמציה בצורה עיוורת לחלוטין? האם עלינו להפוך את כל המקצועות לאוטומטיות כולל את אותם בעלי מקצוע? האם עלינו לפתח מוחות לא אנושיים שעלולים בסופו של דבר לעלות במספרם, להתחכם ולהחליף אותנו? הדבר יסכן אותנו באובדן שליטה על הציוויליזציה שלנו.

צ'אט GPT 5

מתי יתחילו את הפיתוח של GPT 5?

את הפיתוח של צ'אט GPT 5 ואת שאר מערכות הבינה המלאכותית ימשיכו לפתח לאחר שנהיה בטוחים שהשפעותיהן תהיינה חיוביות והסיכונים שלהן יהיו ניתנים לניהול. לפי ההצהרה האחרונה של חברת OpenAI בנוגע לבינה כללית מלאכותית קובעת כי בשלב מסוים, ייתכן שיהיה חשוב לקבל בדיקה עצמאית לפני שמתחילים להכשיר מערכות עתידיות וכל אותן מעבדות ומפתחים המתקדמים ביותר יהיו חייבים להסכים להגביל את קצב הצמיחה של אותן מערכות בינה.

כך חושבים, שמות רבים ומוכרים בעולם הטכנולוגיה והמדע, בין השאר אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, סטיב ווזניאק, ממייסדי אפל, אשר חתומים על מכתב Pause Giant AI Experiments: An Open Letter שם תוכלו לקרוא בהרחבה.  במכתב זה הם קוראים לכל מעבדות להשהות מיידית את הפיתוח של מערכות הבינה המלאכותית אשר חזקות יותר מ GPT 4 למשך 6 חודשים. הפסיקה הזו היא ציבורית וניתן להתאמת בנושא, אך צריך להגיע להחלטה ואם לא יגיעו להחלטה במהרה.

ההשפעה על השיווק הדיגיטלי

עולם השיווק הדיגיטלי מבוסס על דטה, (DATABASE), אנו מפרסמים, מנתחים ומבצעים אנליטיקה וכל זאת כדי להבין את קהלי היעד, רוצים לדעת מתי לפרסם להם מה ואיך. הבינה המלאכותית תשנה את כל מערך השיווק ותקל באופן משמעותי על ניתוח הנתונים ואיכותם, אך יחד עם זאת, תקטין את הצורך בבעלי מקצוע כמו מעצבים גרפיים, מקדמים, אנליסטים ועוד. הבינה המלאכותית תעשה את העבודה בקלות וביעילות. האם זה מה שאנחנו באמת רוצים?

לסיכום

חברת OpenAI ושאר חברות פיתוח בינה מלאכותית עושות הפסקה בפיתוח בטכנולוגיות אחרות שיש להן השפעות בעלי משמעות שיכולה לסכן את האנושות. האנושות יכולה ליהנות מעתיד פורח עם AI, אך לפני כן צריך לתת לאנושות להסתגל ומי יודע… אולי נגיע מאוד מהר גם ל GPT 6.

גואש מיתוג עיצוב ופרסום
זמני פעילות: ימים א׳-ה׳ בין 9:00-19:00
לקבלת מידע והצעת מחיר
דברו איתנו
1
צריכים עזרה? 😁
היי🤓
איך נוכל לעזור?