כתיבה שיווקית

כבעל עסק או איש שיווק, אתה מכיר מקרוב את החשיבות ביצירת תוכן שיווקי איכותי על מנת למשוך את קהל היעד. בעולם הדיגיטלי כיום אופטימיזציה של התוכן השיווקי הינה הכרחית על מנת לשפר באופן משמשעותי את התוכן במנועי חיפוש כמו Google.

הכנסת מילות מפתח, או ביטויים כחלק מהתוכן, יכולים לשפר את דירוג האתר בתוך מנועי החיפוש ובכך למעשה להגביר את התנועה באתר. אז איך למעשה אנו שומרים על האיזון בין הצורך לשלב את מילות ה-SEO לבין הרצון ליצור תוכן רלוונטי שישכנע את קהל היעד שלנו? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להשיג את שתי המטרות הללו-

8 טיפים לכתיבה שיווקית – קידום אורגני

  1. התחילו במחקר אחר מילות מפתח
    לפני שתתחילו לכתוב את המאמר, חשוב לזהות את מילות המפתח והביטויים שקהל היעד שלנו מחפש אחריהם. ישנם מספר כלים שיכולים לסייע באיתור מילות החיפוש כמו Google Keyword Planner ו-Ahrefs. ברגע שיש לכם את רשימת מילות המפתח, נסו לשלב אותן באופן טבעי בתוכן שלכם. אל תנסו לכפות את מילות המפתח הללו על התוכן שלכם במקומות לא מתאימים – זה פשוט יהפוך את התוכן שלכם לקשה לקריאה, מוזר ואפילו יכול לפגוע בדירוג שלך במנועי החיפוש השונים. זכרו לשזור את מילות המפתח שלכם במאמר כך שיהוו בין 1% ל-2% מסך המילים של המאמר.

    כתיבת-תוכן-שיווקי

  2. כתבו כותרות מזמינות
    הכותרות שלכם, לרוב זה הדבר הראשון שהגולש שלכם יראה. לכן זה חשוב לכתוב כותרות רלוונטיות לתוכן וכן כאלו שמושכות את הגולש להמשיך לקרוא. שילוב מילות המפתח בכותרות יכול גם הוא לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש.
    הבאנו לכם כמה טיפים שייסייעו לכם בכתיבת כותרות אפקטיביות:
    • קצר וקולע – כוונו לכך שהכותרת תורכב מ-6 עד 8 מילים בלבד
    • השתמשו בכותרות המניעות לפעולה – שימוש בפעלים כמו "למדו", "גלו" או "קבלו"
    • התייחסו לצרכי הגולשים – השתמשו במילים כמו "שלך" "מדוע" ועוד.
  3. השתמשו בכותרות משתנה ו"בולטים"
    כותרות משנה ו"בולטים" יסייעו לכם ליצור הפסות בתוכן שלכם ולהקל על הסריקה של הקורא ומנוע החיפוש. כותרות המשנה ו"בולטים" חשובים בעיקר באינטרנט בו הגולשים נוטים לרפרף אחר התוכן ולא לקרוא אותו לעומק.
    בנוסף, על מנת להפוך את התוכן שלכם לקריא יותר, כותרות משנה יכולים לסייע לכם לכתות מילות מפתח וביטויים נוספים. זכרו לשמור על רלוונטיות וקישוריות בין מילות המפתח לבין התוכן שלכם.
  4. השתמשו בקישורים פנימיים וחיצונים
    שימוש בקישורים פנימיים וחיצונים יסייע לכם לחזק את אמינות התוכן שלכם. בנוסף, זה יסייע למנועי החיפוש להבין את הקשר התוכן שלכם ואיך הוא משתלב בתוכן הכללי של האתר.
    זכרו להשתמש במילים רלוונטיות שיופיעו כהפניה למקור אחר על מנת שישקפו באופן המתאים ביותר את התוכן אליו יועבר הגולש.
  5. שימוש בתמונות
    שילוב תמונות בתוכן, יסייע לויזאבילויות של האתר וכן ליצור מרווחים והפסקות בין הטקסט הכתוב. שימוש בתמונות מאפשר לנו לבצע אופטימיזציה טובה ולשפר את תוצאות הSEO שלנו. הינה כמה טיפים בהקשר זה:
    • בחרו במילות תוכן תיאוריות בתור שם התמונה שלכם
    • השתמשו ב"-" (מקף) בשם התמונה
    • דחסו את גודל התמונה שלכם על מנת לשפר את זמן טעינת האתר
  6. ודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל
    כאשר יותר ויותר אנשים גולשים באינטרנט באמצעות הפלאפון הניידים והטאבלטים, התאמת התוכן למכשירים אלו הינה הכרחית. מעבר לשיפור חווית המשתמש באתר, הנושא משפר את דירוג אתר במנועי החיפוש.
    על מנת לבדוק את התאמת האתר שלכם למכשירים ניידים, אתם יכולים לעשות שימוש ב-Google Mobile-Friendly Test Tool. הכלי ינתח את האתר שלכם ויספק לכם המלצות על מנת לשפר את התאמת האתר לנייד.
  7. פרסום ברשתות חברתיות על מנת לקדם את התוכן שלכם לצד האופטימיזציה בתוכן האתר לצורך שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש, קידום ברשתות החברתיות יסייע לכם בהגברת התנועה באתר ונראות המותג שלכם.
  8. ניטור וניתוח התוצאות
    על מנת לראות מהי איכות התוכן שלנו ואיך לשפר אותו, חשוב לנטל ולנתח את התוצאות. שימוש בכלים כמו Google Analytics לניטור התנועה יכול לתת ויזאביליות על איכות התוכן שלנו.
    שימו לב לפרמטרים כמו צפיות לעמוד, זמן שהיה בעמוד ועוד. הנושאים הללו יסייעו לכם להבין מה עובד טוב ומה צריך לשפר.

לסיכום

כתיבת תוכן שיווקי לצורך קידום SEO אינו חייב להיות משימה בלתי אפשרית. שימוש בשלבים והטיפים שהצגנו לפניכם יכול לסייע לכם ליצור תוכן איכותי לקהל היעד שלכם, לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש ולהזרים תנועה אורגנית לאתר שלכם. אל תחששו לנסות אסטרטגיות חדשות – זכרו ללמוד כל הדרך ולשפר את התוצאות שלכם תוך כדי תנועה.

גואש מיתוג עיצוב ופרסום
זמני פעילות: ימים א׳-ה׳ בין 9:00-19:00
לקבלת מידע והצעת מחיר