בניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית לעסק

כיום, בעידן הדיגיטלי נכסים דיגיטלים הינם חלק היכרחי בהצלחה של עסק. אסטרטגיה שיווקית, מסייעת לנו לבחון האם אנחנו מצליחים להגיע לקהל היעד שלנו במקום בו הם שוהים מרבית מהזמן שלהם – במרחב הדיגיטלי והאינטרט. כשחושבים על זה, בניית אסטרטגיה שיווקית נשמע גדול, מפוצץ, והאמת? גם קצת מפחיד. יש כל כך הרבה היבטים וערוצים שעלינו לקחת בחשבון וזה עלול להיות לא פשוט להחליט מאיפה אנחנו צריכים בכלל להתחיל.

בדיוק בשביל זה – חיברנו לכם מדריך פשוט שיסייע לכם לבנות את האסטרטגיה השיווקית, האפקטיבית והמתאימה ביותר לעסק שלכם, בנוסף, יעזור לכם להגיע לקהל היעד ולהחזרי השקעה גבוהים.

בניית-אסטרטגיה-שיווקית

שלב 1: הגדירו את היעדים שלכם

לפני שאתם ניגשים לבנות את האסטרטגיה השיווקית, חשוב שתגדירו קודם את היעדים שלכם. מה תרצו להשיג באמצעות השיווק הדיגיטלי? האם תרצו להעלות את המודעות למותג, להגביר את התנועה לאתר, או פשוט להגדיל את היקף המכירות של האתר?

זיהוי והגדרת היעדים שלכם יסייעו לכם להחליט מהי הטקטיקה הטובה ביותר ליישום ובאילו ערוצים דיגיטליים עליכם לשים להם דגש. בנוסף, זה יסייע לכם למדוד את ההצלחה שלכם בצורה טובה יותר.

שלב 2: הכרת קהל היעד שלכם

על מנת להגיע לקהל היעד שלכם, עליכם קודם כל לדעת מי הוא. עליכם ליצור סכמה של הלקוח / קונה הפוטנציאלי, המכילה עליו מידע דמוגרפי כמו לדוגמה – גיל, מין ומיקום. בנוסף, עליכם גם להתייחס למידע עליו כמו תחומי עיניין, נושאים קשורים וכמובן יעדים.

הכרת קהל היעד שלכם יסייע לכם לייצר מסר שידבר אליהם בגובה העיניים ויגרום להם לחזור אליכם. וכמובן יסייע לכם להחליט איזה ערוץ דיגיטלי יהיה המתאים ביותר על מנת להגיע לקהלי היעד בצורה מיטבית.

שלב 3: הכירו את המתחרים שלכם

השלב הזו הינו קריטי – חשוב מאוד שתכירו את המתחרים שלכם, תבינו מה הם עושים בכל אסטרטגית השיווק הדיגיטלית שלהם, תבינו האם זה עובד להם בצורה טובה או לא? המחקר הזה יסייע לכם רבות בבניית האסטרטגיה השיווקית לעסק שלכם – מה נכון לעשות, מה לא נכון לעשות וכמובן אילו ערוצים דיגיטליים מתאימים לעסק שלכם.

שלב 4: קביעת התקציב

לפני שניגש ליישם את האסטרטגיה השיווקית שלנו, חשוב מאוד שתקבעו מהו התקציב השיווקי שלכם. זה יעזור לכם להחליט באילו אמצעים עליכם לנקוט, באילו ערוצים דיגיטלים תשתמשו וכמה תקציב יילך לכל אחד מהם, כך למשל תוכלו לקבוע באיזה מילות מפתח להשתמש בגוגל, אם המילים יקרות מידי והתקציב דל, תצטרכו לבחור מילות מפתח יותר ממוקדות, להגדיר שעות ספציפיות ביום, לבחור קמפיין מתאים ועוד.

שלב 5: בחרו את הטקטיקה שלכם ואת ערוצי השיווק

עכשיו, שיש בידך את היעדים, קהל היעד והתקציב אתם יכולים להחליט על הטקטיקה ועל עקוצי השיווק שיהוו חלק מאסטרטגית השיווק הדיגיטלית שלכם. עליכם לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • תוכן שיווקי: יצירה ושיתוף של תוכן ערכי ורלוונטי על מנת ל"טרגט" ולשמר את קהל היעד שלכם
  • קידום אורגני (SEO): מיקוד במילות מפתח רלוונטיות (לאחר מחקר מילים)
  • שיווק ברשתות החברתיות: קידום מוצר או שירות דרך הרשתות החברתיות
  • שיווק באמצעות דואר אלקטרוני: שליחת מגזין או הודעות פרסומיות לרשימות לשירותי דיוור בדואר האלקטרוני
  • פרסום ושיווק ממומן PPC (pay per click): תשלום על פי לחיצה על מודעה.

שלב 6: הטמעה ובדיקות

עכשיו, כשבחרתם את הערוצים הדיגיטליים ואת הטקטיקה בה תנקטו זה הזמן ליישם ולהטמיע את האסטרטגיה השיווקית שלכם. תזכרו, תתחילו בחלקים קטנים, ובחנו כל פעם כל טקטיקה בנפרד ובידקו מה עובד בצורה הטובה ביותר על קהל היעד שלכם.

שלב 7: ניתוח והתאמות

על מנת לבדוק האם השיווק הדיגיטלים שלכם מוכיח את עצמו – חשוב מאוד לעקוב ולנתח את תוצאות הקמפיינים. השתמשו בכלים כמו Google Analytics על מנת לבחון את התנועה באתר. עקבו אחר שיחות השירות שלכם על מנת לבחון כמה לידים הומרו לבסוף למכירה ממשית. בהסתמך על הבחינה והמחקר שבוצע, בצעו התאמות ושינויים בקמפיינים השונים על מנת לבצע אופיטיזציה לאסטרטגיה השיווקית שלכם.

לסיכום,

בניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית דורשת משאבים וזמן רב, אך היא ללא ספק משתלמת ומתגמלת. באמצעות המדריך הנ"ל ועל ידי ניתוח והתאמות מתמשכים, תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם בצורה מיטבית ולהשיג את מטרותיכם העסקיות.

גואש מיתוג עיצוב ופרסום
זמני פעילות: ימים א׳-ה׳ בין 9:00-19:00
לקבלת מידע והצעת מחיר
דברו איתנו
1
צריכים עזרה? 😁
היי🤓
איך נוכל לעזור?